5 gode råd til arbejdspladsen: Håndter usikkerhed og bekymring

Hvordan tager I godt vare på hinanden, når I skal på arbejde i denne særlige tid med COVID-19? Pia Ryom, Ledende arbejdspsykolog ved arbejds- og miljømedicinsk afdeling på Aalborg Universitetshospital, har for BFA Velfærd og Offentlig administration udarbejdet 5 gode råd til, hvordan I kan håndtere den usikkerhed og bekymring, der kan være.

De 5 råd handler om: 

  1. Lav klare spilleregler
  2. Ledelsen skal være til stede og udvise lederskab
  3. Egenomsorg og hav øje for hinanden
  4. Bekymring
  5. Anerkendelse

Hent de 5 gode råd i en printvenlig plakatform her. 

Download the 5 good tips in english as a poster here.

Giv os din feedback: Har du feedback til de 5 råd, så send dem til os på mail til rmj@bfa.dk.

Læs også hvad andre arbejdspladser gør for at skabe et godt arbejdsmiljø i en svær tid.

Se også vores linkside, hvor vi har samlet relevante vejledninger og materialer fra Sundhedsstyrelsen.

 

 


Senest revideret den 7. maj 2020